18 Mart

MEDYA AKADEMİSİ’NDE EĞİTİMLER SÜRÜYOR

Yıldırım Belediyesi tarafından medyaya ilgi duyan gençlere bir bakış açısı kazandırmak adına hayata geçirilen ‘Medya Akademisi’ eğitimleri devam ediyor.

GZT Yayın Yönetmeni Doğukan Gezer  Dijital Medya-İnternet Haberciliği, İHA Bursa Bölge Müdürü İhsan Altıkardeş Ajans Haberciliği, Kanal 24 Genel Yayın Yönetmeni Murat Çiçek de Ekranın Görünen Yüzü Olmak konusunda katılımcıları bilgilendirdi.

Doğukan Gezer, gazeteciliğin temelinde haber alıp verme sürecinin olduğunu vurgulayarak, sosyal medya ile bu mesleğin yapı olarak çok değişmediğini söyledi. Değişen şeyin teknik alt yapı olduğunu kaydeden Gezer, “Öncelikle mecra değişti. Bu değişimle birlikte zaman kavramı değişti ki internet gazeteciliği ile en büyük gelişme zaman olgusu oldu. Bununla birlikte erişimin etkisi ciddi fark etti. Gazete ve televizyonlarda ulaşılan sayı ile internette ulaşılan kitlenin arasındaki fark hayli büyük. Diğer bir fark ise tipik bir gazetenin ya da radyonun internet sitesinin olması, internet gazeteciliği ya da sosyal medya gazeteciliği olarak tanımlanıyordu. Bu bir yanılgıydı. Çünkü bir gazetenin teknolojik bir dünyada aynı şekilde olması çok faydalı olmayacaktır. Oranın dünyası, oranın dili önemlidir.” Diye konuştu.

MECRANIN DİLİYLE HAREKET ETMEK ÖNEMLİ

Mecraların imkanlarından yararlanmanın önemini vurgulayan Gezer, dijitale özel içerik üretmenin zamanla olduğunu aktardı. Gezer, “Hangi iletişim kanalında isek bu mecranın diliyle hareket etme ve oranın bize sunmuş olduğu imkanlarla ilerleme önemlidir. Mesela Youtube, İnstagram ya da Twitter olsun, o dünyanın tüketici alışkanlıklarını, takipçi ve kullanıcı geri dönüşlerine ve kendi yayın akışına uyum sağlamak gerekir” dedi.

İÇERİK ÜRETİRKEN SABIRLI OLUN

Sosyal medyada içerik üretimi yapmak isteyenlere tavsiyelerde bulunan GZT Yayın Yönetmeni Doğukan Gezer sözlerini şöyle tamamladı:
“Önceden eğer bir televizyonda ya da gazetede çalışmıyorsanız, içerik ürettiğinizde bunu yayınlanabilecek bir mecra bulamıyordunuz. Ama şimdi bir kanal oluşturup istediğiniz mecrada paylaşım yapma imkanınız oluyor. Herkes böylelikle içerik üreticisi olabiliyor. Dezavantajlı kısmı herkesin bu imkandan yararlanabilmesi. Bunun için sabırlı içerik üretimi çok önemli bir mesele. Bir hedef kurup düzenli bir şekilde paylaşım oluşturmamız çok önemli.”
 
ALTIKARDEŞ AJANS HABERCİLİĞİNİ ANLATTI
 
Yıldırım Belediyesi Medya Akademisi’nde İHA Bursa Bölge Müdürü İhsan Altıkardeş de Ajans Haberciliği üzerine katılımcıları bilgilendirdi.
Türkiye’de ajans haberciliğinin Anadolu Ajansı’nın kurulmasıyla başladığının altını çizen İhsan Altıkardeş, Türkiye’nin ilk özel haber ajansının İhlas Haber Ajansı olduğunu aktardı. Haber ajanslarının bilgiyi güvenilir kaynaklardan teyit etmesi bakımından önemli olduğunu vurgulayan Altıkardeş, “Haber ajansları bilgi kirliliğine neden olan yalan yanlış haberlerin aksine en sıcak, en hızlı şekilde şekilde doğru bilgiyi teyit ettirerek vatandaşa ulaştırır. Bu bakımdan önemlidir” dedi.

Ajans muhabirlerinin çok önemli bir sorumluluğu olduğunu aktaran İhsan Altıkardeş, “Çünkü herkesten önce, ilk siz internet gazetelerine, sosyal medya sitelerine diğer haber kanallarına haberi ulaştırmanız gerekiyor” diye konuştu.

Altıkardeş, gazeteci olmak isteyenlere de şu tavsiyelerde bulundu:
 “Bir haber ajansında çalışmak için teşebbüste bulunun. Gidin staj yapın. Gerekirse para almayın. Kendinizi geliştirmek için kesinlikle tecrübe edin. Mutlaka medya sektöründe çalışıyorsanız kendinize örnek alabileceğiniz insanlar seçin, onların başarı hikayelerini okuyun. Bir fotoğraf makineniz olsun. Kendinizi geliştirin. Mesai bittiğinde gazeteciliğin bitmediğini bilin. Gazetecilik bir heyecan işidir. Eğer heyecanınızı kaybederseniz, heyecanınız olmazsa bu işte muvaffak olamazsınız”
 
EKRANIN GÖRÜNEN YÜZÜ OLMAK

Kanal 24 Genel Yayın Yönetmeni Murat Çiçek de, “Ekranın Görünen Yüzü Olmak” konusunda konuştu. Haber merkezinin nasıl çalıştığı hakkında bilgi veren Murat Çiçek,  ekran yüzü olmak isteyen kişilere tavsiyelerde bulundu.

Bu süreçte birçok şey de olduğu gibi televizyonculuk sektöründe de dönüşüm yaşadığını aktaran Genel Yayın Yönetmeni Murat Çiçek, “Ekran önünde yarışmaları kazananlara kapılar açıldı ve bu durumda bu mesleği yapmak ekran önünde çalışmak isteyenlere sanki sadece güzelliği varmış başka bir şey işe yaramaz düşüncesi oluştu. Altını doldurmadan ekranın önüne geçen insanlar bir süre idare ettiler ancak doğal olarak yerine geçecek kişilerin oluşması ve haber kanallarının da açılması ile yenileri eklendi. Bu kadar çok mecrada yayın yapabilecek kişilerin yalnızca yakışıklı ya da güzel olması yetersiz hale geldi” ifadelerini aktardı.

Televizyon kanallarının kurulmasıyla birlikte bu işi temelden yapan kişilere ihtiyacın arttığını ve o zamana kadar televizyon önüne geçememiş alandan insanlarında ekran önüne geçme imkanı bulduğunu söyleyen Murat Çiçek, ekranın görünen yüzü olmanın neleri gerektirdiği hususunda katılımcılara, “Hem karşınızdakini çok iyi sorgulayabiliyor olmanız gerekiyor hem de muhattabınıza karşı ezilmemeniz gerekiyor. Konuyla alakalı bir bilgi birikimi, çalışmalarınızla alakalı okumalarınız olması gerekiyor. Yaptığınız işe hakim değilseniz işi de iyi yapamıyorsunuz. Bunun için bizim ekranın önündeki kişilerde aradığımız şeylerden biri de donanımlı olmasıdır” dedi.

Ekran önünde çalışan kişilerin başarısının kriz anında ölçüldüğünü ifade eden Çiçek, “Son dakika bilgisi geldiğinde yayını idare edebiliyor mu ya da kendisinde bilgi olmadığı, konu gelmediği halde kendi heybesindekiler ile konuyu anlatabiliyor o süre zarfında içeride bilgiye ulaşmaya çalışan arkadaşlarına vakit kazandırabiliyor mu ya da gelen konuğa sorular yönelterek olayı devamlı ve izlenilebilir bir hale getirebiliyor mu biz bunlara bakıyoruz. Dolayısıyla bu mesele yalnızca promterdan metin okuma meselesi değil bilgiyi izleyiciye aktarabilme meselesidir” ifadelerini kullandı.

Murat Çiçek sözlerini şöyle tamamladı:
“Ekran önüne gelen arkadaşların donanımlı bir şekilde buraya gelmemelerinden dolayı ekran önünden çok kısa sürede ayrıldığını görüyoruz. Sizin bir hedef için harcadığınız süre orada ne kadar kalacağınızı belirliyor. Hazmede hazmede bilgi dağarcığınızı heybenize ekleye ekleye ilerlemelisiniz. İşinizi ne kadar iyi yaparsanız yapın parayı kazanırsınız. Esas mesele işini iyi yapmakla ilgili.”